Verslag wedstrijd tegen SJO t’ Hogeland O11-2 (Baflo), 14 oktober 2017

Zaterdag 14 oktober was uitslapen er niet bij: om 8 uur al op de club om naar Baflo af te reizen voor onze 3e competitiewedstrijd tegen SJO t’ Hogeland. Met ons nieuwe teamlid Ryan zodat we vandaag met 8 jongens zijn. De tegenstander is met nog meer spelers en we besluiten 8 tegen 8 te spelen. Middelstum wint de toss en mag aftrappen. De jongens gaan er meteen goed tegenaan en laten goed combinatievoetbal zien. In de 6e minuut een prachtige aanval, de bal komt bij Jeffrey die zich niet bedenkt en uithaalt. Helaas, de bal gaat rakelings over maar de tegenstander is gewaarschuwd. En de jongens krijgen zelfvertrouwen want na een paar minuten komt Owen alleen te staan voor de keeper. Helaas wordt de bal tegengehouden en blijft het nog 0-0. Arvid heeft zich voorgenomen dat er vandaag niemand langs hem komt en spaart zichzelf niet: bij een aanval werkt hij de bal goed weg maar hij komt ongelukkig terecht. Gelukkig is daar de ‘wonderspons’ en kan hij door. Dan in de 10e minuut draait de wedstrijd ineens om: uit een counter schiet Baflo met een hard afstandsschot zichzelf op voorsprong: 1-0. De jongens zijn wat van slag en achterin geven we teveel ruimte aan de tegenstander. Met een aantal snelle aanvallen en afstandsschoten staat het binnen 5 minuten zomaar 4-0. En toch zijn we niet minder dan Baflo en dat voelen de jongens ook. Ryan, onze nieuweling werkt als een paard en ziet zijn inspanningen bijna beloond met een doelpunt na een prachtige aanval. Maar even later is het wèl raak: de 4-1 komt van de voet van Owen! Thorvald pept het team nog weer eens op door te zeggen dat we nog tijd hebben om er tenminste nog 3 te maken.

Na de rust beginnen we goed maar Baflo heeft besloten er ook nog een schepje bovenop te doen. Door een ongelukkig eigen doelpunt en een snelle aanval van Baflo staat het na 4 minuten in de tweede helft 7-1. Baflo zet aan en de druk op de verdediging is groot. Dennis houdt een hard afstandsschot van Baflo prachtig tegen maar verdraait daarbij zijn enkel en moet er even uit waardoor we even 7 tegen 7 spelen. Na een korte behandeling met de ‘wonderspons’ en bemoedigende woorden van vader Rob kan Dennis na een paar minuten weer spelen en hij mengt zich meteen in een aanval die uiteindelijk eindigt in een knap doelpunt van Owen (met rechts!): 8-2. Het lijkt erop dat de jongens de sleutel hebben gevonden om dit team te bestrijden want kort daarna scoort Ezra de 8-3. Baflo zet nog eens aan en komt er een aantal keer goed door onder andere met een afstandsschot dat goed wordt tegengehouden door Ruben! Doordat we met z’n allen de aanval zoeken ontstaat er bij ons teveel ruimte achterin en daar weet Baflo met een snelle spits wel raad mee: 9-3. We trappen weer af en meteen is daar een goede aanval (door mooie combinaties met Ryan en Jeffrey) die terecht wordt beloond met een doelpunt van Ezra: 9-4. We hebben nog een paar minuten om nog wat aan de stand te doen. Maar helaas, het slotakkoord is voor Baflo dat deze doelpuntrijke morgen afsluit en de eindstand op 10-4 brengt. We hebben een leuke wedstrijd gezien waarin we een aantal keer goed combinatievoetbal hebben laten zien. Daar kunnen we mee verder! Volgende week hebben we geen wedstrijd, de week erna mogen we aantreden tegen  onze eigen jongens van JO11-2. Komt dat zien!