Middelstum E1 – SJO Winsum E4

Na de afgelaste wedstrijd van vorige week mocht de E1 zaterdag 12 maart dan eindelijk weer het veld op na een lange winterstop. Het hoofdveld nog wel, voor veel jongens toch wel bijzonder. Met 9 jongens had trainer Jeroen zijn selectie bijna compleet vandaag, alleen Rogier was afwezig.

Middelstum begon goed, fanatiek en scherp aan de wedstrijd. Dit leverde in de 12e min. een doelpunt op van Tim, na een strakke pass van Twan. Middelstum bleef druk houden. In de 16e min. was het weer raak! Via Henrico kreeg Senna de bal die vervolgens Thijs aanspeelde en Thijs maakte het keurig af…2-0! Middelstum ging daarna opzoek naar de 3e goal en die kwam er na een prachtig afstandsschot van Mels. Zo zaten ze na 20 min. op rozen, althans zo leek het. Nog geen minuut na de 3e goal scoorde SJO Winsum de 3-1. Keeper Wesley redde in eerste instantie nog knap maar de bal belandde uiteindelijk toch in het doel.

In de 2e helft werd Middelstum wat slordiger waardoor SJO Winsum meer in hun spel kwam dan in de eerste helft. Ondanks dat Pascal de verdediging keurig had staan, kreeg Winsum wel meerdere kansen om te scoren maar deden dit (gelukkig) niet. Ook wij kregen nog een aantal grote kansen o.a via Bram en Senna. Maar ook wij scoorden niet. De 4-1 was nog dichtbij, het leek  dat de bal over de doellijn was, maar het doelpunt werd afgekeurd door de scheidsrechter. Volgens de supporters was het overigens een doelpunt, maar de scheids liet zich hier (terecht) niet door beïnvloeden.

Zo eindigde deze sportieve wedstrijd in een 3-1 overwinning voor onze kanjers! De volgende wedstrijd is a.s. zaterdag 19 maart thuis tegen Eenrum E1 om 10.30uur.

De vaste supporter

Middelstum E1 - SJO Winsum E4 12-3-2016Doelpunt van Thijs: 2-0