Vv Middelstum moet op zoek naar een andere trainer. Na dit seizoen verlaat de 33-jarige oefenmeester Jelmer Meinardi de club. Een en ander is in goed overleg besloten. Hoewel de club en de spelersgroep aangaven nog wel een jaar te willen verlengen, acht Meinardi het voor beide partijen beter dat er een nieuw gezicht voor de groep komt te staan.

In juni 2024 heeft hij er dan drie seizoenen opzitten. In het eerste jaar deden de blauwhemden lang mee om de titel en vorig seizoen werd op de laatste speeldag nipt de nacompetitie gemist. Ook dit jaar is de club in de bovenste regionen van de ranglijst terug te vinden.

Meinardi: ‘Het is voor mij een lastige beslissing geweest die mij niet in de koude kleren is gaan zitten. Ik ben vanaf dag 1 goed opgevangen en gesteund en heb een warme band opgebouwd met veel spelers, stafleden, vrijwilligers en supporters. Voor de aanstelling was ik nog nooit op het sportpark van vv Middelstum geweest. Nu is het een plek geworden die vele warme en mooie herinneringen met zich meebrengt.’

‘Ik hoop daar in het komende half jaar nog mooie momenten aan toe te voegen.  De chemie binnen de spelersgroep en staf is goed. Ik wil zelf graag op een goed moment afscheid nemen en vind dit nu het juiste moment zodat de club de kans heeft om deze jonge en ambitieuze spelersgroep van een passende trainer te voorzien zodat de ingeslagen weg vervolgd kan worden. Zelf heb ik andere geïnteresseerde clubs eerst in de wacht gezet. De juiste  communicatie richting de groep en de club stond bij mij op 1. Nu alles uitkomt, ontstaat er rust en ruimte om na te denken over de toekomst.’

TC-lid Eric Boskamp. ‘Natuurlijk vinden wij het jammer dat Jelmer weggaat maar aan de andere kant respecteren wij uiteraard zijn goed doordacht besluit. Het is ons heel wat waard dat we in een goede harmonie het seizoen afmaken en daar hebben wij alle vertrouwen in. Eén en ander houdt wel in dat wij op zoek moeten naar een andere trainer. Op korte termijn willen wij als club het beoogd trainersprofiel bekendmaken. Prima wanneer geïnteresseerde trainers alvast hun interesse kenbaar maken. Stuur gerust een mail naar eric.boskamp@gmail.com.

(Foto’s Angela Flikkema)