Vol goede moed en wat gezonde spanning vertrokken onze mannen afgelopen zaterdag naar GVAV.

Daar zou om 11.00 uur de aftrap plaatsvinden van deze kraker. GVAV was op dat moment koploper. Wij stonden 4de op de ranglijst. Om de spanning nog iets te verhogen kwamen we er bij aankomst pas achter dat de kledingtas nog in Middelstum stond. Het was toen 10.30 uur. Lichte stress bij beide trainers was zichtbaar. Gelukkig was vader en supporter Fred nog onderweg en kon hij redding brengen. Snel even terug,tas mee,en vol gas weer richting Groningen. Bedankt Fred!

Om 11.15 uur kwamen onze mannen in tenue de kleedkamer uit. Voor Kevin zijn eerste wedstrijd. Hij had al een paar weken meegetraind met de groep maar zou vandaag debuteren. GVAV stond al te wachten en zo begonnen we zonder warming up aan de wedstrijd. Een slechtere voorbereiding tegen de koploper was er niet! Maar wat niemand voor mogelijk hield maar wel héél erg op hoopte gebeurde. Wij namen vanaf de 1e minuut het initiatief. We speelden niet alleen op hun helft maar in hun 16meter. Een doelpunt laat niet lang op zich wachten.

Na een prima steekpass van Max maakt Tim K. al vrij vlot onze 1e goal. De 2e is ook van Tim K. ditmaal na een goede voorzet van Twan. Uit een corner schiet Max de 0-3 binnen. Een goede aanval over rechts levert doelpunt nummer 4 op. Thijs weet Mels te vinden die binnen kan tikken.

We hebben dan een kwartier gespeeld. Appie heeft nog geen bal gehad! Onze centrale verdedigers  Tim vd M. en Emiel geven achterin niks weg.  Ook onze backs Merijn en Joël geven de tegenstander geen centimeter ruimte. Voor rust scoren Max, Tim K. en Wesley alle 3 nog een goal. Zo gaan we met een ruststand van 0-7 de kleedkamer in.

Overdonderd door de onverwachte ruime voorsprong zoekt een grote groep ouders even de warmte op van de kantine. Wie had dit aan zien komen?? Maar goed, er kwam nog een helft.

Een helft die wij weer domineerden.  We spelen rustig een balletje rond in en om hun doelgebied. Doelpunt 8 valt snel en komt op naam van Mels. Daarna is het helemaal prijsschieten en is bijna elke doelpoging raak. Wesley maakt nummer 9 en 10. Met een geplaatst balletje in de rechterhoek komt doelpunt nummer 11 van de schoen van Twan. GVAV heeft het dan al opgegeven maar krijgt toch een eretreffer. Een slim balletje valt net achter onze verdediging… en voor Pascal of Tim vd M. kunnen reageren schieten ze van ruime afstand de bal over Appie heen. Dit was overigens Appie zijn 2e balcontact van de hele wedstrijd. Wij nemen de wedstrijd weer over want wij zijn er nog lang niet zat van. Een voorzet van Twan geeft Tim K. de kans om te scoren,en dat doet hij beheerst. Even later is Wesley vrij voor de keeper gezet en hij scoort de 1-13. De 14e is ook van Wesley,deze keer uit een corner. De laatste treffer is van Max die daarmee de eindstand op 1-15 zet.

Zo winnen onze mannen deze kraker met ruime cijfers. Zéér verdiend!!!!  Door deze overwinning nemen wij de koppositie over en zijn we nog steeds kanshebber  voor het kampioenschap.

Volgende wedstrijd is op 18 november tegen NEC Delfzijl. Dit is een thuiswedstrijd dus kom vooral langs om ze aan te moedigen!