De VV Middelstum heeft op grootse wijze afscheid genomen van het seizoen 2018/2019. Het seizoen waarin ook het 85-jarig bestaan uitbundig gevierd werd. Voor één man was zaterdag 15 juni 2019 wel heel bijzonder. Tijdens de slotdag werd Hendrik de Veen door de vereniging in het zonnetje gezet omdat hij 25 jaar het scorebord bediend heeft. In weer en wind, in voor- en tegenspoed. In het begin met ouderwets houten bordjes, sinds twee jaar op elektronische wijze. Vaak was net na een doelpunt de stand al aangepast, nog voordat de scheidsrechter naar de middenstip wees.

Hendrik werd door de harde kern supporters van huis opgehaald en maakte een ereronde over het hoofdveld. Daarna kreeg hij van de supporters een ’trainingsjack’ en van de club een shirt overhandigd, uiteraard met een mooie tekst erop. Emotioneel bedankte Hendrik eenieder die deze dag voor hem zo onvergetelijk maakte.

Om vervolgens vol aan de bak te moeten toen een mix van oud eerste elftal spelers, aangevuld met huidige eerste elftal voetballers, het op mocht nemen tegen Oud-FC Groningen. Voor de fijnproevers was het smullen geblazen. Zeker toen Johnny Huizinga de blauwhemden met een heerlijke streep naar een voorsprong schoot. Na een 2-1 voorsprong bij rust voor de thuisploeg, vond de FC het na de pauze welletjes. Er werd een tandje bij geschakeld waardoor na een uur spelen een 2-6 eindstand op het scorebord stond. De fraaie stift van de vroegere publiekslieveling Hugo was hierbij het hoogtepunt.

Na de wedstrijd werden oude herinneringen opgehaald en kon het aanwezige publiek van fraaie optredens van DJ Sieme Gerrijts en The Music Boys genieten. Het werd hierdoor een dag met een gouden randje voor de jubilerende voetbalclub…..