Het seizoen van onze JO13 start met een wedstrijd tegen DVC JO13-4 uit Appingedam.

Nadat onze mannen op de jaarlijkse teamfoto zijn gezet vertrekken we rond 8.15 uur richting Appingedam.

Even voorstellen?? Onze mannen van JO13:

Abdulazziz, ook wel Appie genoemd, Bram, Joël, Mels, Merijn, Pascal, Thijs, Tim K, Tim vd M, Twan en Wesley. Inderdaad maar 11 spelers! Maar een héle enthousiaste, leuke groep die dit seizoen gecoacht gaan worden door Jeroen en Ronnie. Jeroen van Zalm en Pieter Schollema zullen de begeleidende taak op zich nemen.

Goed….9.00 uur….aftrap in Appingedam.
Voordat iedereen (ouders) goed en wel  een plekje langs de kant hadden gevonden had Mels de bal al in het doel liggen! Binnen een minuut stond het dus 0-1. Vrij snel daarna konden we weer juichen want Bram scoorde na een prima voorzet van Tim K.

Ouders en coach waren een beetje overdonderd door dit alles…tegen DVC hadden we nog bijna nooit gewonnen,vaak werd er zelfs dik verloren. Maar de wedstrijd was natuurlijk nog lang niet gespeeld. Er volgde nog dikke kansen voor o.a. Wesley en Bram maar de keeper van DVC hield zijn team lang overeind.

Een doelpunt van Thijs werd afgekeurd vanwege buitenspel. Iets wat voor de meeste jongens ook nieuw is dit seizoen,maar ik moet zeggen dat het vandaag al best goed ging! Na de afgekeurde goal blijft Middelstum druk zetten….Dit resulteert in een goal van Wesley. Hij pikt de bal op bij de keeper en kan scoren in een leeg doel. DVC komt er niet aan te pas. Voordat ze op onze helft zijn ze al afgestopt door onze beide backs Joël en Merijn. Door het midden hoeven ze ook niet te proberen want daar staat ons blok Pascal/Tim vd M. Met geen mogelijkheid komen ze er langs. Keeper Appie heeft het erg makkelijk tot dusver.

Er volgen wat corners voor ons die verder niks opleveren behalve de 1ste serieuze kans van DVC. Na een snelle counter moet Appie voor het eerst in actie komen. En dit doet hij uitstekend! Het blijft dus 0-3.Na deze uitbraak van DVC zijn wij weer aan de beurt maar Tim vd M., Bram en Wesley schieten/koppen naast of over. Een schot van Twan wordt gepakt door de keeper.

Eindelijk lukt het dan toch…Nadat eerst een schot van Tim K. en een schot van Tim vd M. geblokt worden schiet Bram uiteindelijk de bal binnen: 0-4. Op slag van rust, bijna in het fluitsignaal,maakt DVC de 1-4. Een goal die volledig uit de lucht komt vallen. Tijd voor de pauze.

Na de rust walsen ze over DVC heen.
Amper een minuut na rust maakt Thijs de 1-5 na een prima steekpass van Twan. Een vrije trap van Mels belandt bij Wesley voor de voeten…1-6. Na wederom een goede aanval is het Thijs die de 1-7 maakt en na weer een goeie pass van Twan op Mels maakt Mels de 1-8.

Dan pas is er eindelijk weer een dikke kans voor DVC maar weer is daar Appie die redding brengt. De wedstrijd is nu wel gelopen,toch zijn wij nog niet klaar met scoren. Er volgt een vrije trap op de rand van de 16 nadat Thijs vrij hard van achter neergehaald is. Gelukkig kan hij wel verder,want ja…geen wissels! Hij neemt zelf de vrije trap maar schiet recht op de keeper,de bal ketst af, recht voor Bram die de bal simpel binnen tikt: 1-9.

DVC komt nu helemaal niet meer over de middellijn…onze verdedigers Joël, Merijn, Pascal en Tim vd M. staan als een huis. Voor we de 10de kunnen bijtellen schiet Twan nog net naast en Wesley net over. Maar de 10de komt er wel! Misschien wel door de beste aanval van de wedstrijd! Super samenspel door Thijs,Twan en Bram met de afronding van Wesley:  1-10!!

Is het dan klaar?? Nee hoor, op aangeven van Bram maakt Wesley ook de 1-11. Echt een super goed resultaat door goed samen werken door alle 11. Denk dat trainer Jeroen best een beetje trots op jullie is jongens!! Wij hebben in elk geval genoten!

A.s. zaterdag spelen ze om 9.10uur thuis tegen de Heracliden. We hopen op net zo’n leuke wedstrijd.