Koud en guur maar wel weer 3 punten!

• 12 toppers? Check!
  • Fanatieke trainers? Check!
  • Trouwe supporters? Check!
  • Kledingtas? Check!

Alles aanwezig voor weer een mooie pot voetbal! Helaas gooide het weer daarvoor toch roet in het eten. Een harde wind en regelmatig een bui regen zorgde er mede voor dat het spel niet echt super was vandaag.

We beginnen wel scherp aan de wedstrijd. Binnen 3 minuten werkt Wesley de bal via een corner binnen. Niet veel later komen we op 2-0…weer uit een corner. Deze keer is het voorstopper Tim vd M. die hard raak schiet. NEC krijgt ook zeker wel kansen maar deze worden tot dusver niet benut. Wesley vergroot de score door de 3-0 binnen te knallen. Zo lijken we vrij comfortabel richting de rust te gaan. Maar niks is minder waar. NEC komt terug in de wedstrijd na een prima goal. Even lijken ze zelfs tot 3-2 terug te komen maar keeper Appie bokst de bal net op tijd naast. Vlak voor het einde van de eerste helft krijgen wij nog een penalty. Bram word hardhandig naar het gras gewerkt. Mels eist de penalty op.  Feilloos binnen!  Ruststand 4-1.

Na de rust spelen wij tegen de wind in. Hierdoor komt NEC beter in de wedstrijd en komen wij steeds meer onder druk te staan. Gelukkig staat Appie een dijk van een wedstrijd te keepen want hij houdt alles tegen!! Tegen de verhouding in scoort Bram met enorm veel mazzel de 5-1.

De wedstrijd is dan natuurlijk wel gespeeld. Middelstum gaat slordiger spelen…er zit geen rust meer in…heeft veel balverlies en speelt te weinig over. Daardoor krijgt NEC nog behoorlijke kansen, die ze gelukkig niet weten te verzilveren. Appie is degene die ons overeind houdt.  Na eindelijk weer een goede aanval van onze kant is het Mels die de 6-1 scoort. NEC bepaald even later de eindstand op 6-2. Gezien de hele wedstrijd een terechte uitslag.

A.s zaterdag gaan we in Uithuizen proberen Noordpool de baas te blijven.