De wedstrijd kon bijna niet doorgaan tegen FC Leo. Bram, Thijs, Senna en Rogier konden niet aanwezig zijn vandaag en dus hield coach Jeroen maar 6 spelers over. Gelukkig was de E2 vrij en wilden Anson en Lars graag meedoen, klasse jongens!

Thuis werd deze wedstrijd net verloren met 2-1 dus niks was onmogelijk vandaag. Toch kwam FC Leo op voorsprong door een eigen doelpunt van één van onze verdedigers, waar hij overigens totaal niets aan kon doen. Dat was even balen maar onze jongens hielden het hoofd koel (ondanks de warmte).Nog voor rust kwamen we terug in de wedstrijd door een doelpunt van Henrico op aangeven van Mels. Henrico was lekker op dreef want ook bij het 2de doelpunt was hij betrokken. Zich niet aan de kant laten drukken en zelf fel in de duels bracht hij Mels in scoringspositie. Mels heeft vaak maar een halve kans nodig om te scoren en ook deze zat er lekker in. Vlak voor rust haalde Anson nog knap een bal van de doellijn die menig supporter van FC Leo al geteld had. Zo gingen we de rust in met een 2-1 voorsprong. Met het missen van 4 vaste spelers en het even “zoeken/wennen” voor Anson en Lars was dit een super tussenstand.
IMG_0175  IMG_0176
In de 2e helft was FC Leo net iets beter. Een corner werd niet lekker weggewerkt en FC Leo maakte de gelijkmaker.De tegenstander bleef druk zetten en keeper Wesley en verdedigers Pascal, Anson en Twan moesten een aantal keren echt aan de bak. Onze jongens hadden moeite om de bal nog naar voren te krijgen en spits Tim werd ook bijna niet meer bereikt. Zo bleef het lang 2-2 omdat FC Leo verzuimde om te scoren en wij bleven knokken. Een beetje zuur was het dan ook dat de winnende goal vlak voor tijd alsnog viel. Een alles of niets schot die toevallig binnen viel.
IMG_0177
Maar ze konden met opgeheven koppies richting kleedkamer! Aan hun inzet heeft het absoluut niet gelegen vandaag en ik denk dat coach Jeroen best een beetje trots is. Want tegen de koploper net verliezen na een leuke, spannende en boeiende pot voetbal….daar mag je best trots op zijn!

De vaste supporter