Bij de plaatselijke voetbaltrots uit Middelstum worden de zorgen met de week groter. Na de winst tegen De Fivel op de eerste competitiedag van dit seizoen werd er geen punt meer gepakt. Ook in de wedstrijd zaterdag tegen een andere laagvlieger OKVC uit Oldehove nam Middelstum geen punt mee huiswaarts. De ploeg van Raymond Scholtens verloor teleurstellend met 2-0.

Voorafgaande aan de wedstrijd werd er in de kleedkamer door de spelers en staf nog met de nodige woorden afgesproken dat de slechte lijn van de afgelopen weken maar eens doorbroken moest gaan worden. Helaas kwam er van deze worden maar weinig terecht in het veld en verloren de blauwhemden in een rommelige wedstrijd opnieuw.

Ook in de ontmoeting tegen OKVC was het weer improviseren. Een lijst aan geblesseerde spelers en wat afzeggingen maakte het er voor trainer Raymond Scholtens er niet gemakkelijkere op. De wedstrijd was zoals velen vooraf verwacht hadden zeer rommelig, van goed veldspel was bij beide ploegen weinig te zien. Halverwege de eerste helft kwam de thuisploeg aan de leiding. Balverlies op het middenveld tijdens één van de spaarzame omschakelmoment van Middelstum luide de eerste tegentreffer in. Het buitenkansje werd met dank ontvangen waarna het scoren een koud kunstje werd voor de ploeg van oud Middelstum trainer Bert de Vries 1-0. De 1-0 werd tevens de ruststand in Oldehove.

Ook na de theepauze waren de bezoekers uit Middelstum niet bij machte om iets te creëren. De thuisploeg profiteerde na rust nog één keer van een fout in de achterhoede bij Middelstum. Doelman Youran Mus zou de bal wegtrappen , helaas kwam deze tegen Thomas Eek aan net buiten het zestienmetergebied. In de kluts kwam de bal voor de voeten van één van de spelers van OKVC waardoor deze simpel de 2-0 liet aantekenen. In het verdere verloop gebeurde er maar weinig waardoor de wedstrijd als een nachtkaars doofde.

Na deze 6e nederlaag op rij nemen de “problemen” met het uitblijven van een goed resultaat voor de blauwhemden uit Middelstum toe. Middelstum staat momenteel 13 op de ranglijst en weet alleen SGV nog onder zich. Het gat met de plaatsen 11 (De Fivel) en 12 (GEO) bedraagt 4 punten. De laatste wedstrijd voor de winterstop zullen er punten moeten worden gesprokkeld. Middelstum speelt hierin tegen onder andere GEO en SGV die net als Middelstum nu nog in de gevarenzone bivakkeren.

Komende zaterdag is Middelstum vrij, een week later op zaterdag 18 november speelt men thuis tegen nummer 2 SIOS uit Sauwerd.

OKVC – Middelstum 2-0 (1-0): Niemeijer 1-0 (38) ; Mollema 2-0 (82)

Bron: Middelstum-info.nl