Gisteren heeft de onder 19 dan eindelijk de 1e overwinning van de 2e seizoenshelft geboekt! Uit bij Omlandia werd er met 2-3 gewonnen

Middelstum schoot uit de startblokken op het hoofdveld in Ten Boer. Al na drie minuten was het 0-1. Ferdi was aan de rechterkant mee naar voren gekomen en zette Daan met een goede pass vrij voor de keeper die kansloos was op zijn schot. Het werd nog mooier voor de o19 want één minuut later was het zelfs al 0-2. Ook dit keer zorgde ferdi voor de assist. Vanaf de rechterkant vond hij met een fantastische crossbal de diepgaande Kaï die vervolgens met een bekeken stiftje wist te scoren. Een lekker begin dus maar Omlandia was ondertussen wakker geworden en kwam beter in de wedstrijd. Aan beide kanten volgende een aantal kansen maar gescoord werd er niet meer voor de rust. In de 2e helft liet de o19 het na om de wedstrijd in het slot te gooien. Onze tegenstander bleef geloof houden en ging opzoek naar de aansluitingstreffer. Die viel uiteindelijk 20 minuten voor tijd. Omlandia rook bloed en ging vol voor de gelijkmaker die ze 5 minuten later wisten te maken. De wedstrijd werd ondertussen fysieker met veel overtredingen en kleine opstootjes. Dit ging ten kosten van het tempo maar zorgde wel voor extra spanning. Beide ploegen gingen vervolgens voor de winst en uiteindelijk besliste Daan 10 minuten voor tijd met een heerlijk afstandsschot (met links) de wedstrijd in ons voordeel. De tegenstander probeerde nog tot kansen te komen maar door goed druk te zetten, alles te geven, duels en 2e ballen te winnen wist de o19 de 3 punten uit het vuur te slepen! een mooie beloning voor het harde werk (ook in de vorige wedstrijden)